مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-10اقتصادي

کاهش چشمگیر میزان حریق مراتع استان همدان 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال میزان حریق و آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی استان از کاهش چشمگیری برخوردار بوده و میزان محسوس کاهش این حریق ها درصد پذیر نیست.

- اسفندیار خزایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط 10 ساله حریق عرصه های منابع طبیعی سطح استان 500هکتار و در برخی سنوات 700هکتار بود اما از سال 96با جلسات مختلف و همکاری اصحاب رسانه و صدا و سیما میزان حریق مراتع و عرصه های منابع طبیعی به مرور کاهش داشته و امسال تنها پنج هکتار حریق و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی سطح استان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه میزان کاهش حریق و آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی سطح استان همدان یک کار ویژه ای بوده است، افزود: در سال جاری استان همدان یکی از جمله استان های عالی در بحث کاهش میزان حریق و آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی بود.

26 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان همدان در معرض بیابانی شدن خزایی در ادامه با بیان اینکه بر اساس مطالعات اجمالی کارشناسان 65 هزار هکتار از عرصه های استان همدان در معرض و شُرف بیابانی شدن است، تصریح کرد: 26 هزار هکتار از این عرصه ها در حوزه منابع طبیعی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عوامل اقلیمی ،طبیعی و انسانی دست به دست هم داده تا پیشرفت بیابان ها را در استان داشته باشیم،تصریح کرد: عرصه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر میزان حریق مراتع استان همدان 

کاهش چشمگیر میزان حریق مراتع استان همدان